I Sverige får bara män idrotta

FAN vad jag ät trött på Innebandymagazinet och alla hemsidor som handlar om innebandy. Kul att det finns medieutrymme för min sport men tragiskt att det enbart handlar om män. Män, män, män.

 


Jag har aldrig stött på en mer mansdominerad tidning än Innebandymagazinet. Möjligtvis typ Playboy men där är det i alla fall bilder på kvinnor. Jag blir så förbannad och besviken på dessa bakåtsträvande idioter. Det är 2000-talet, inte 1800.

 


I slutet av varje nummer av en får en känd spelare (man) ta ut sin drömfemma. I förra numret valde Danne Sundbom Jessica Simpson som center. Så hon kunde springa fram och tillbaka och se snygg ut. Runt henne spelade män som gjorde mål och kämpade.

 


Den synen är så förlegad att jag blir rädd. Är dessa herrar, journalister därtill, som gör Innebandymagazinet så korkade att de tror att kvinnor är passiva och männen agerar?

 


Jag mår illa av tidningen. Jag tänkte söka jobb där. Men skulle jag må bra av en sådan miljö? Fast jag skulle vilja jobba där för att sprätta upp deras igenslammade ögon och visa dem världen såsom den faktiskt ser ut.



112590-730

Kommentarer
Postat av: Josse

Kul tidning, föresten. Det vet väl att dom som har tidningen är gamla RBK:are. Om jag inte minns fel så tränade chefredaktörn damlaget en säsong i elitserien.

Vore kanske läge att starta en egen innebandytidning enbart för tjejer, jagh ade iaf köpt det direkt om du exempelvis startade den.

2006-12-22 @ 14:04:58
Postat av: Åsa

Jo, jag känner mycket väl till herr Fredriksson. Jag borde starta en tidning. Enbart för daminnebandy är lite väl smalt kanske. Men en om damidrott kanske. Eller innebandy med bättre artiklar.

2006-12-22 @ 16:30:20
Postat av: jess

Du vet väl om att dom som har Innebandymagazinet är gamla RBK:are och att chefredaktören har varit damtränare när RBK spelade i elitserien!

2006-12-23 @ 11:40:30
Postat av: Jess

Bra, då vet du

2006-12-23 @ 11:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback