Vad ar det jag bestallt in?

Maten har varit god har men jag har gjort nagra misstag. Ett tips nar man ska till Vitryssland ar att kunna lite ryska eftersom det inte ar helt sjalvklart att man kan engelska ens pa tagstationen eller resebyraer. I Liatauen rakade jag bestalla in kaldolmar pa en restaurang. Jag har varit skeptisk till kaldolmar hela mitt liv och blev naturligvis lite tveksam nar jag fick in tallriken. Men det var jattegott. Potatismos och tva av de goda inlaggningar med olika kal de har har. Alltsa kal med en ring over a:et. Som forsta bokstaven i mitt namn.

Igar at jag forst en mycket fin borsch (osteuropeisk soppa, ursprungligen fran Ukraina tror jag) men fick sedan in kycklingvingar pa spett med lite lok och en hemsk och stark tomatsalsadip. Typ ingen mat alls med andra ord. Usch vad besviken jag blev. Och jvligt kladdig om fingrarna.

I gar morse skulle jag bara fraga vad det var for kyckling man serverade pa hotellfrukosten. Jag ar inte sa van vid att man kakar kyckling till frukost. Tyvarr trodde servitrisen att jag bestallde in denna kyckling och jag fick in en trakig liten file med smalt ost pa. Till detta nagot smaklost risaktigt. Som en grot pa raris eller nagon annan basvara.

Jag sitter pa ett annat internetcafe nu. Men dom om min forvaning. Det luktar svett sa jag har ont i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback