Nobelpriset

Nu jobbar man febrilt hos bokhandlarna för att få fram böcker av årets nobelpristagare Orhan Pamuk. Som vanligt är det en relativt okänd pristagare, till mångas förtret. Men jag tycker inte att det gör så mycket eftersom Nobelpriset hjälpt mig hitta nya böcker att tycka om.

Exempel på författare som gett mig mycket men som jag förmodligen aldrig stött på om de inte fått priset:
Solzjenitsyn, Szymborska, Grass, Coetzee och Camus.

I övrigt är det kul att
Kristina Lugn valts in i Svenska Akademien. Hon kanske kan föra med sig lite frisk luft till en instängd kammare.

Kommentarer
Postat av: Också Åsa :)

Råkade bara surfa in här och jag måste säga att vi i vår bokhandel blev jätteglada över just Pamuk!!! För oss och kunderna är det en välkänd och mycket bra författare!!! Så vi är glada!

I övrigt håller jag med - man kan hitta nya favoriter bland nobelpristagarna! Coetzee är en personlig favorit!

2006-10-14 @ 16:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback