Så blev mitt liv.

Ytterligare en bok i intervjustuderingssyfte lånades idag. Så blev mitt liv av Lars Ulvenstam är en samling intrevjuer med gamla människor som får prata om sina liv. Boken har trettio år på nacken men det gör inget eftersom människor i alla tider funderar kring livet. Intervjuerna väcker först och fämst sorg hos mig. Speciellt efter förordet.

Det måste ha glatt dem lite att få lämna över sina tankar och erfarenheter, inna deras liv försvann.

Och var och varannan utsliten rygg har sin sanna berättelse om livet i fattig-Sverige.

Ulvenstam håller mycket låg profil och låter människorna berätta i sin takt. De flesta är födda kring förra sekelskiftet och kommer med berättelser från ett Sverige som förändrades brutalt under deras livstid.

Läsvärt.

Så blev mitt liv.
Lars Ulvenstam, 1976


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback