Tredjetatueringstänk

Jag vill göra en tredje tatuering. Klart är att det bli ännu en fras från en dikt.



På min högra, vältonade triceps står det Stillnat ljus. Frasen kommer från Heidenstams tolkning av Goethes Vandrarens nattsång.

Über alle Gipfeln
ist Ruh.
In keinen Wipfeln
spürest Du
kaum einen Hauch.
Die Vögelein schweigen im Walde.
Warte nur,
balde,
ruhest du auch.

Jag älskar den här typen av naturlyrik och står nu och vacklar mellan två fraser från två andra dikter med klar naturlyrisk känsla.

Minnena ser mig  (Tranströmers dikt Minnena ser mig)

Spanar mot evigheten (från Aspenströms underbara dikt Mätarlarven)

Vilket är vackrast? Vad tycker mamma om detta? Och tatueraren stavade fel förra gången. Vågar jag skriva en sak igen?

Kommentarer
Postat av: Sassy

Jag tycker det är snyggt med texttatueringar och att du ska slår till på en tredje! Coolt ställe du har "Stillnat ljus" på förresten.

Och katten min mår
bättre, inte återställd, men på rätt väg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback