Decemberkväll - 07

112590-1951

Den tjusiga tunikan som finns hos HM:s vårsmygtitt har kommit till mig för att stanna. Synd att det inte är vår nu bara. Den är  som en ljummen sommarvind, pudervinge, en äng full av sommarblommor.

Ikväll bläddrar jag bland Tranströmers dikter.



Decemberkväll - 72

Här kommer jag den osynlige mannen, kanske anställd
av ett stort Minne för att leva just nu. Och jag kör förbi

den igenbommade vita kyrkan - där inne står ett helgon av trä
leende, hjälplös, som om man tagit ifrån honom glasögonen.

Han är ensam. Allt det andra är nu, nu, nu. Tyngdlagen som
                                                                                     pressar oss
mot arbetet om dagen och mot sängen om natten. Kriget.



(Tomas Tranströmer, ur Stigar, 1973)

Kommentarer
Postat av: Sophie

Fin! Måste fråga dig en sak. 14/12 har du ett inlägg med en super fin liten blus på dig. Vart kan man hitta en sådan fin?:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

Postat av: Jonas

Är det rätt att citera så fritt, ur sitt sammanhang?

2007-12-19 @ 17:21:15
URL: http://jonasochtomas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback