Bokrean lika tråkig som vanligt

Jag hade hoppats på att hitta några trevliga böcker med intressant historiskt innehåll på bokrean men blev lite besviken på Adlibris och Bokus. De flesta reaböckerna handlade om andra världskriget och jag är inte så hemskt intresserad av 1900-talet. Jag gillar historien fram till industrialiseringen typ.

Tips på böcker välkomnas, både skönlitterära och fack.

Dessa spanade jag på från Adlibris:

Gregorius, Bengt Olsson
Min röst ska nu komma från andra sidan rummet, Lotta Lotass
Muren, Jean Paul Sartre
Doktor Glas, Hjalmar Söderberg
Anna, Hanna och Johanna, Marianne Fredriksson
Rand, Jan Kjaerstad

Jag har väl läst några redan, men är sugen på att läsa igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hann inte till bokrean idag , men pappa min och jag sticker nog ut imorrn , kollade du på nätet ?
Isåfall , tipsar jag dej att gå till butikerna, innebär då en viss trängsel , men det är det värt.
Ha det bra! Haj!

Postat av: Sara

Gregorius och Doktor Glas rekkommenderas starkt speciellt om man läser dem efter varandra då de berättar samma historia ur olika perspektiv. Men jag har dem båda två hemma så vill du spara några kronor och låna så säg till så tar jag med mig dem till träningen... Jag har inhandlat några böcker på rean igår. Du kan se vilka på bloggen. Kram

2007-02-28 @ 07:13:42
URL: http://www.saraskruttan.blogg.se
Postat av: Åsa

Ja, jag tror också att det är bättre att gå till butikerna.

Sara: Jag har läst dem tidigare men det är kul att ha böckerna hemma tycker jag. Det var mycket jag läste när jag gick lit.vet. på gu som bara lånades men som jag försöker köpa på mig nu.

2007-02-28 @ 08:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback