Insikter i Ring P1

Om man är trött på att få huvudet fyllt av reklamradions skval under första timmen på jobbet rekommenderar jag Ring P1.

Idag var det en kvinna som ringde in och menade att det var bra att Anna Nicole Smiths död fått så stor uppmärksamhet i media. Innan jag hörde hennes inlägg var jag av den uppfattningen att det var skandal att Smiths död kunde vara på samtliga löpsedlar som huvudnyhet. Men nu har jag ändrat mig.

Kvinnan uttryckte en stor sorg över withe trash-kulturen där unga kvinnor når framgång genom att lägga till, dra ifrån och förbättra sin kropp. Det är tjejer som inte fått möjlighet att använda sina andra begåvningar. Anna Nicole Smith är ett bra exempel på en tjej som totalt utnyttjats och fastnat i detta tråkiga fenomen. Linda Rosing skulle kunna vara ett svenskt exempel. Carolina Gynning är ett exempel på en tjej som först levde på sina stora bröst och blonda hår men som sedan faktiskt fick chansen att utnyttja sina andra kvalitéer. 

Kvinnan som ringde till P1 var verkligen insiktsfull och sa att det var bra att man uppmärksamade kvinnor som Smiths öde för att få ett slut på den destruktiva kulturen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback