Välj bland 300 brudklänningar

Jag sitter och bläddrar i bröllopstidningar som min bröllopsmentor och tillika lagkamrat Tina gav mig igår. Det finns många olika varianter på klänningar och frisyrer och blommor och kavajer och smoking och slips och vitguld och diamanter och scarf och tårtor och pärlor och brodyr och frack och väst och vit, benvit, gräddvit, bruten vit, beige, guld och brudtärnor och rosa och ljusblå och förföriska underkläder ska man tydligen orka med att utnyttja när den jobbigaste men bästa dagen i sitt liv är slut.

Jag orkar inte med att fixa allt det där. Ge mig en klänning, sätt upp håret och plocka en blomma till mig så kör vi. Så känns det just nu. Samtidigt som jag kanske kommer känna mig skabbig och besviken när jag väl står där den 28 juli och inte är lika fin som alla andra då de gifter sig.

Det blir så stort fokus på alla förgängliga detaljer och det känns mycket stressigt.

Kommentarer
Postat av: Sofia Style

det är mycket att tänka på kan jag tänka mig, syrran sydde upp en speciell å fin klänning. Om jag någon gång gifter mig kommer jag ha assvårt att bestämma allt! Lycka till!

Postat av: Malena

Jag förstår att det är svårt att välja klänning. Själv har jag fått äran att sy en klänning till en blivande brud. Dessutom ska jag vara med och sminka brudmodellerna på bröllopsmässan i Uppsala i mars. Så jag borde få inspiration så det räcker och blir över. Kanske är det bättre att besöka en riktig bröllpsbutik och prova lite, så känns det lättare. Lycka till!
Läs om alla hjärtans dag på min blogg:http://malenasplace.blogg.se/020207101637_alla__hjrtans__dag.html
Vad gör du på alla Hjärtans Dag??
Kram M

2007-02-02 @ 14:08:09
URL: http://malenasplace.blogg.se
Postat av: Mia

Det är jättesvårt med brudklänning. Jag ville ha ngt extra men ändå enkelt. Hur går det ihop sig? Blev en guldig som är jätteenkel.

2007-02-02 @ 17:19:53
URL: http://modemossen.blogg.se
Postat av: Åsa

Jag känner mig inte bekväm i värsta långa kreationen, därför letar jag liksom efter andra modeller. Men klänningen måste samtidigt vara lite, lite speciell, det är ju bröllop. Det är skitjobbigt ju.

2007-02-02 @ 22:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback