Årets i-tandsproblem

112590-914


Nu har jag varit hos tandläkaren och rengjort kring den jävla visdomstanden. Outhärdlig smärta kallas det.

Som salt i såret fick jag veta att jag hade ett litet hål i en tand och ett jättehål i den andra visdomstanden. Ny tid för lagning väntar. Därefter ännu en ny tid för utdragning av utdömd visdom.

Jag har alltid varit den som har hål i tänderna. Varför är det så? Alla mina kompisar har alltid varit såna där som "aldrig haft ett hål" eller haft kritvita tänder. Otroligt störande, speciellt när de gärna skryter med det också.

Nu ska jag skölja munnen varje dag med Cordosyl som man får bruna tänder av. Det var så starkt att jag började gråta när jag spottat ut det. 96 % etanol.

TACK!

112590-915

Kommentarer
Postat av: Fröet

välkommen till klubben. Jag har också alltid haft hål, även fast jag vart noga med borstning och sånt. Tillslut kom de fram till att mina tander var kassa helt enkelt. Önskar att jag hade bättre.

Postat av: Åsa

DEt tråkiga är ju att man känner sig så smutsig och ohygienisk. Men jag borstar faktiskt ordentligt. Mina tänder är nog också kassa helt enkelt.

2007-01-10 @ 12:33:24
Postat av: Fröet

Ja, "borstar du verkligen ordentlig?", och otaliga besök hos tandhygiensiter. Fick iaf lite upprättelse när de kom fram till att jag hade nån bakterieförändring eller nåt. Finns så mycket arroganta tandläkare.

2007-01-10 @ 13:28:30
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: Åsa

Ja precis, jag skäms när de tittar ner i min mun. Jag hade prestationsångest i morse när jag skulle borsta innan besöket liksom. Och så känns det som om tandläkaren sitter och tänker att man är äcklig och dålig och borde skaffa löständer typ.

2007-01-10 @ 16:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback