De stympar lamm i Australien för att DU ska kunna ha den där tröjan

Päls och läder säger vi bestämt nej tack till. Eller hur? Men nu uppmärksammas jag om att även får misshandlas för att vi ska få gå runt i ullkläder. Varför måste man behandla djuren illa? Det går ju att fixa lite fårull utan att skada fåret. Djurplågeri går utanför mitt förstånd.

Samma sak gäller egentligen grymheter mot andra människor. De knäppa diktatorer som världen haft har ju liksom inte behövt vara så mordiska. Man behöver inte förtrycka folk bara för att man är kommunistledare. Men det är väl ett sätt att behålla en makt som man inte är berättigad till.

Hur som helst, tillbaka till får. Kolla in
Pinks meddelande om ull.

Kommentarer
Postat av: Josse

Herregud Åsa! Här är man borta i bara 5 dar och missar så mycket att det blev 20 min läsning när man kom hem. Väldans trevligt! Måste säga att jag är impad av dina sykunskaper :)

Vi ses imån!

2007-01-03 @ 17:48:54
Postat av: Åsa

Ja du, så går det när man är borta. Du har missat mycket givande träning också...

2007-01-03 @ 19:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback