i brake for donuts

Simpsons - the movie har ju premiär imorgon, men tyvärr blir det ingen biokväll eftersom det vankas andra saker på lördag. Bröllop och fest och sån skit. Men det är ju ett absolut måste att se filmen även om jag tror att den typ av humor passar bäst i 25-minutersformat.

Jag har många, många favoritscener från de 18 säsonger Simpsons härjat och en som jag inte nämnt här i cyberrymden är när den amerikanske poeten Robert Pinsky gör ett gästsspel och läser sin dikt Impossible to tell. Det är en jättebra scen där dels dikten är bra och dels manusförfattarna gjort en kul grej med den. TYvärr hittar jag inte scenen in action.

Så här sa Pinsky om sin medverkan där och hur de behandlade hans dikt:

I am delighted that Lisa Simpson knows and appreciates my work.

It was a pleasure to work with those brilliant actors, and an honor to have my poem-- a poem that contains jokes-- treated as an enjoyable work on this unusually literate, intelligent TV show, surely one of the smartest, best-written programs in the history of television.

And those drunken fans changing "Basho"!


Kommentarer
Postat av: Sassy

Grattis på din bröllopsdag! Hoppas du får det fantastiskt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback