I didn't lie. I was writing fiction with my mouth.

Förmodligen blir det väl regn och skitväder nästa vecka och då blir det tillfälle att komma ikapp med läsningen Dessa böcker har jag packat ner:

Calvinols resa genom världen - PC Jersild
Återläsning av en bok som jag läste med felaktiga avsikter 2004. En kurskamrat på Litteraturvetenskapen på universitetet skrev uppsats om den och jag skulle opponera. Jag letade bara efter undertexter och andra litteraturtekniska saker att ta upp på opponeringen.

Almayers dårskap - Joseph Conrad
En bok som stått i min hylla oläst allt för länge. Mörkrets hjärta är ju en klassiker men är resten av Conrads produktion lika intressant? Det här är den första romanen på engelska som polacken Conrad skrev.

Syndafloden - Marianne Fredriksson
En skildring av Noa och ahns familj innan floden kommer. Jag gillar böcker som funderar över välkända händelser och myter och vad som händ egentligen. Som Barabas eller Påven Johanna. Dessutom är Noa ett fint namn som ligger högt på min och Magnus lista över tänkbara namn för eventuella söner.

Därtill ska jag absolut se den nya filmen Evan almighty. I löve Steve Carell.

Den stängda boken - Jette A. Kaarsbøl
En bok som min lagkamrat Virre slängde till mig för ett bra tag sedan. Kan vara intressant att läsa lite dansk poppislitteratur.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback