Nya ord att ta till sig

Påven Johanna
Donna Woolfolk Cross

Som jag skrev i veckan, så är Påven Johanna inget litterärt mästerverk. Språket är toftigt ibland och Woolfolk Cross har en enkel berättarteknik som inte tilltalar mig. Det gör dock boken lättläst, vilket är mycket bra. Och historien om en kvinnlig påve är mycket fantasieggande och författarinnan har gjort ett hästjobb med researchen. Absolut läsvärd, läs den!


Jag köpte fyra nya böcker för 50 coronas igår. Emmaus såklart.

Milan Kundera - Varats olidliga lätthet
Köpte den mest för den vackra titeln som jag hört så många gånger. Dags att läsa resten av boken.

Marianne Fredriksson - Kains bok
Evas bok var inte superbra men Fredriksson är Fredriksson. Aj löve her.

Kerstin Ekman - Händelser vid vatten
Fick Augustpriset 1993 och jag har ännu inte läst den. Dåligt. Men nu blir det bättring.

Torbjörn Flygt - Underdog
En av de viktiga romanerna under 2000-talet. Får se om så ny litteratur kan tilltala mig.

Kommentarer
Postat av: Besserwisser...sorry..

Kerstin Ekman menar du?
För övrigt mycket bra.

2007-06-15 @ 14:54:03
Postat av: Pia

*Fniss* Ja jag skulle oxå säga Kerstin Ekman/Händelser vid vatten...:) Suverän bok! Även om hennes Rövarna i Skuleskogen är snäppet bättre, men kanske inte lika lättillgänglig.
Påven Johanna är en av mina favoritböcker, underbar bok!

Postat av: Åsa

Just det, ett skrivfel. Jag ber om ursäkt.

2007-06-15 @ 14:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback