Skillnaden mellan bloggare och elak tunga

För ett tag sedan skrev en bloggare och krönikör där ute i cyberrrymden lite elaka saker om mig. Innan jag blev tipsad om att han skrivit dessa saker hade jag ingen aning om att han existerade och han borde därför inte känna till mig närmare än de krönikor jag skrivit på innebandymagazinet.se, möjligtvis kanske han hittat till den här bloggen men ämnena här borde inte intressera honom nämnvärt.

 

Därför blev jag otroligt besviken över det han skrev. Att jag var en journalistpraktikant och att jag skrev dåligt. Lite arg på honom blev jag givetvis, men mest besviken över människans lilla hjärna som så gärna producerar hat och avundsjuka mot andra människor. Vad har vi som ensilda individer för rätt att över huvud taget klanka ner på andra på det viset?

 

Att just denna situation rör en så liten och obetydlig idrott som innebandy gör det hela dessutom ännu värre. Det finns fler exempel på onödiga personliga påhopp och hat mot andra lag på bloggar och forum här på nätet.

 

Alla har rätt till en åsikt. Visst. I sportkrönikor sågas ofta lag och tränare. Men det finns en skillnad på det Jonas Karlsson och Patrick Ekwall säger i tv-sporten och att specifikt förlöjliga en annan människa eller ett lag.

 

Jag stör mig ganska mycket på dessa två sportherrar. Men skulle aldrig få för mig att uttrycka detta i ett forum där vem som helst och hur många som helst kan se det. Magnus an få höra det hemma i soffan, längre ut når det inte.

 

Jag kommer inte länka till de forum och de bloggare jag menar eftersom jag dels inte vill hänga ut dem som dåliga människor och dels inte vill öka besökarantalet hos elaka tungors bloggar.


Kommentarer
Postat av: Malin

Köp det neonrosa om du är ute efter neon för jösses va neon det är, skitsnyggt :D

Postat av: Åsa

Okej, det ska jag kolla på.

2007-03-31 @ 19:29:57
Postat av: Caroline Hainer

Är du en journalistpraktikant? Eller är det bara något stalkern fått för sig?

2007-03-31 @ 19:33:31
URL: http://mytwojazzhands.blogspot.com
Postat av: Åsa

Nej, jag är journalist. Han använde väl praktikant som att liksom förstärka att jag gjorde ett dåligt jobb. Så tolkade jag det iaf.

2007-03-31 @ 20:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback