Olidlighet

Det är många som inte gillar sjukhus. Det är en berättigad känsla. Jag får inte så stora obehagskänslor av sjukhus men Kungälvs sjukhus kan jag inte passera utan att tänka på att alla släktingar dött där. Min far bland andra. Igår när jag var på Kungälvs sjukhus så fångade jag en känsla som kan vara betungande.

En blandning av oro, långtråkigt och brist på livsglädje.

En man vandrade fram och tillbaka på avdelningen och såg riktigt jävla uppgiven ut. Det kröp förmodligen i honom av inget att göra på dagarna. Och att vara bland andra som är sjuka och oroliga gör det hela inte bättre.

Det är en känsla som hänger över sjukhus, oberoende av hur trevliga sjuksköterskorna är eller hur sjuk eller frisk man är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback