Joshua fit the battle of Jericho

Idag åt vi buffé till lunch. Medan mamma är i Kenya och överväldigas av människor som har otroligt mycket färre slantar i plånboken än vi,  satt jag och mölade i mig äcklig amerikansk pizza tills jag rullade ut. Jag förvånas gång på gång över hur snedfördelad världen är och, i nästa led, över hur jag gång på gång måste påminnas om den för att uppskatta det jag har. Samtidigt blundar jag för den. När vi var i Kairo för många år sedan och omringades av fattiga barn fick vi gå och sätta oss i turistbussen för att det var så jobbigt. Snacka om att blunda.


112590-1902112590-1901



Klassfesten gick bra. Det var kul men inte överdrivet. Arragemanget var däremot kasst. Det finns alltså ett företag som pyslar med att ordna återträffar - borde de inte kunna göra det lite bättre? Det var kul att återse de som varit trevliga under grundskolan och gymnasiet. Som en av mina gamla klasskamrater uttryckte det: jag har aldrig mött sådan låg respekt för andra människor som som under högstadiet. Det sammanfattar högstadiet ganska väl tycker jag. Visst hade jag och mina bihang Emma och Linda skitkul, men det var mest utanför skoltid.

Angående klädvalet så blev det den lilla svarta.

Kommentarer
Postat av: Sassy

Haha, den sammanfattningen av högstadiet kan jag skriva under på...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback