Erlend Loe



Först och främst: Jag har för första gången handlat på Cubus. En partytop som de kallar den. Eller PT som jag brukar säga.  Hehe.


Jag spanar just nu på två nya böcker av Erlend Loe.

Volvo Lastvagnar är en fortsättning på Doppler, som jag läste förra hösten. Titeln är ju himla lockande samtidigt somn Loe skriver kul. lättsamt och jävligt insiktsfullt. rakt på sak.

Expedition Shakespeare verkar intressant. Här undersöker Loe vem som ligger bakom Shakespeares verk och andra hemligheter kring honom. Shakespeares och Loes litterarära stil känns som en osannolik kombination men båda har glimten i ögat och även Shakespeare skämtade till det då och då.

Kommentarer
Postat av: Helena

Snygg topp!

Postat av: Åsa

Tack!

2007-09-10 @ 09:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback