Stolthet och mest fördom

112590-1854112590-1853


Igår upptäckte jag fyra nya, färska fördomar hos mig själv. De spretar åt alla håll minsann och genom att upptäcka dem har jag nu eliminerat dem från mitt tankesätt.

1. Alla kör på pulver

Jag fick en hel potatis i potatismoset under lunchen. Jag blev oerhört förvånad och funderade under några sekunder hur en liten potatis pluppat ner i pulvermoset. Sedan insåg jag att det var riktigt mos, inget pulver där inte. I vår värld av halvfabrikat förutsatte jag att restaurangen körde på pulver precis som jag gör zu Hause.

2. Smålands Jerusalem

Så fort en politiker snackar småländska i radio eller tv tänker jag att det är en kristdemokrat. Noteras bör att det ofta är en sådan också. Men inte alltid.

3. Främlingsfientliga blå

Migrationsverket ska
publicera en lista på kommuner som inte tar emot ensamkommande flyktingbarn. Genast for kommuner i Skåne, Danderyd och andra blå och rika kransorter till storstäderna genom mitt huvud.

4. Intelligens

Om en person är glad, uttåtriktad och bubblig är den inte lika smart, eftertänksam eller beläst som en mer tillbakadragen och behärskad person. Dum och glad eller smart och olycklig.

Kommentarer
Postat av: Helena

Snyggt! Härlig bild med blomman.
Hoppas att du får en bra dag.

Postat av: Åsa

Tack

2007-09-21 @ 09:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback