Top model äter upp din hjärna

Satt och glosade på Top Model Sthlm och var riktigt pirrig när Linda vägrade klippa sitt hår och man lagt in hjärtslag för att höja stämningen. Oh my gådd, jag fick gå ur rummet när hon funderade över huruvida hon skulle klippa av sitt vackra svall.

Mänskligheten hotas tydligen av en amöba. Det ante mig att vi skulle gå under av nåt sånt. Precis som i den fanatstiskt dåliga filmen Världarnas krig där utomjordingarna dör av bakterier. Eller som dinsosaurierna som dog av förkylning. Fram med näsklämman, shit jag som ska till Mexico i vår...

Efter Top Model kommer Ensam mamma söker. Vilken tv-kväll jag har i afton. Ensam mamma måste ha en karl.

På tal om karlar så ska IFK Göteborg spela i rosa tröjor för att uppmärksamma Rosa bandet-kampanjen imorgon. Skitbra. Dessutom går kvinnor in gratis på matchen mot Hammarby. En gest som givetvis säger att klubben stöder kampen mot bröstcancer. Men då har några idioter gått och JämO-anmält IFK och menar att det är diskriminering mot män. Ocvh jag tänker bara; snälla, snälla, snälla grabbar, kan ni inte se syftet, den roliga grejen, jippot ocg den goda saken? Kvinnor har fått stå ut med att mången medicinskt forskning bedrivits på, för och av män - kan inte vi få ha den här kampanjen ifred?  Gubbjävlar är ett ord som ofta slinker ur mig och se, jag sa det när jag hörde detta också. Omoget, Åsa.

På tal om idioter:


112590-1877

Så hade det aldrig sett ut i herr-VM. Tänk på det.

Nä jag zappar till dokumentären om Peter Bratt på fina SVT istället.

Kommentarer
Postat av: Guc

Jag kan hålla med om att det är löjligt att JämO-anmäla IFK för det där. Här är dock en typ av diskiminering av män som jag tycker inte är okej, eller vad säger du?
http://lenabenpaleinar.blogg.se/1189586538_diskriminering_av_mn_.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback