nu vill jag sjunga dig milda sånger

112590-2229
Gammal bild som minner mig om
ljusa sommarkvällar, precis som i boken.



Jag har läst en jättebra bok.


nu vill jag sjunga dig milda sånger
Linda Olsson



En vacker bok som på ett förunderligt sätt har ett ljust skimmer över sig, trots att den handlar om sorg och smärta och ensamhet. Det är ljuva svenska sommarnätter där sorgen och ensamheten tar överhanden. Det är oväntat vänskap mitt i ensamheten. Och det är ett poetiskt språk som fångar huvudpersonernas inre. Varje kapitel inleds med ett kort utdrag ur en dikt vilket sätter stämningen för kapitlet och även det hjälper läsaren att förstå personernas själsliv.

Kommentarer
Postat av: Marianne

läser den boken nu, mkt vacker. :)

Postat av: Åsa

Visst är den. Vacker och skön liksom.

2008-04-15 @ 09:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback