Avrättningar i Vitryssland

Tre personer avrättades i Vitryssland förra veckan. Det är helt omöjligt att hitta information om det och jag hade missat det om jag inte råkat lyssna på Kvällspasset i bilen. Vitryssland är alltså det enda land som har dödstraff i Europa, men man får aldrig höra om det. Anhöriga får först efter att den dömde har avrättats veta att det har skett och det känns mycket typiskt för Vitryssland. Att presidenten gör lite som han vill.

Det är synd att landet ligger i mediaskugga, det är trots allt inte speciellt långt till Minsk.


Kommentarer
Postat av: anna

ja det är konstigt att man ses som mindre vuxenbara för att man är kortväxt..
massa kram till dig!

Postat av: niki

Nej det är nära, men långt bort från oss ändå!

2008-02-12 @ 09:34:01
URL: http://blogg.modul8.net
Postat av: Vera

Men va sjukt. Jag är tyvärr lite dåligt insatt på just vitryssland men är Putin president där oxå? Jag tycker att han är otäck.

2008-02-12 @ 20:31:44
URL: http://verasvarld.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Nej nej, Vitryssland är ett eget land. De har en ännu otäckare president.

2008-02-12 @ 20:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback