FASTER THAN GRAVITY ITSELF

Jag hade det stora missnöjet att se Pirates of the Caribbean 3 igår kväll. Efter tio minuter hade jag plockat fram datorn och börjat surfa. Jag lärde mig allt om amerikanska revolutionen istället. Sista halvtimman kollade jag men då hade jag ju missat en massa värdefull info under mittendelen av denna skittöntiga film. Jag har så svårt för Keira Knightley. Hon kan bara leverera repliker genom att spänna käkarna och överartikulera fram sina ord.


Det jag vill komma fram till är att  innan filmen kom igång visades en trailer för filmen The tower of terror. I denna film, och även åkattraktion, ska man få sitt livs hissfärd. FASTER THAN GRAVITY ITSELF.

Och då undrar jag:

Man åker snabbare än 9,8 m/s²?

Det är typ inte sådär asnabbt. Jag fattar inte grejen.

Nej, då var den ryska filmen Moskva tror inte på tårar från 1979 mycket bättre. Det är intressant att se att folk levde under Sovjettiden. Det var inte bara politik och femårsplaner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback