på ett förunderligt sätt förknippar jag alltid lukten av koskit, för att uttrycka det på ett fint sätt, med John Keats verk

112590-2144



Jag gillar känslan av att slå ihop en bok, färdigläst och klar, lägga den ifrån mig och sedan bara vara stilla och fundera i tystnad över vad jag läst. Det gjorde jag alldeles nyss med
Maratonmarschen av Stephen King.
 
Först funderade jag över i hur många dagar pojkarna i boken egentligen promenerade utan uppehåll. Fyra, bestämde jag mig för. Maratonmarschen är en bok med en massa meningslös text som reflekterar över kommersialism och samhällets grymhet. Och mellan de meningslösa raderna också en rad andra saker i livet.

Den var inte speciellt bra. Men jag är glad att jag ägnade min tidiga eftermiddag åt den.

Rubriken är ett citat ur boken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback