Har du kvar de röda pumpsen

112590-2043

Det är så fint med röda skor.

Kommentarer
Postat av: Helena

Tjusigt! fin fint med röda skor.

Postat av: Emil

Allt jag har är far och mor, och mina röda skor.

Kommer du ihåg den?

Den och låten om trollkarlen som trollade sig till ett glas vatten och drack upp sig själv, är riktiga Madeleine-kakor för mig. Sitta på golvet framför TV:n,
vänta på halvsex.

E.

2008-01-20 @ 19:22:07
Postat av: Åsa

Helena: Visst är det!
Emil: O, den kommer jag svagt ihåg. Kan du skriva hela texten?

2008-01-21 @ 09:01:39
Postat av: Mikaela

å, det är det verkligen! Och tavlan i bakgrunden såg också flärdfull ut! :)

Postat av: Emil

Letade igenom Internet (vilket man ju bör göra en gång i veckan, för att se om det hänt nåt nytt!) och hittade bara det jag bifogat nedan, men jag känner inte igen resten alls, och jag trodde verkligen att det var "allt jag har är...", men t.o.m. jag kan kanske minnas fel.

Här äre iaf:

Jag har inga pengar och inget eget företag
Jag har inga vänner och ingenstans att bo
Men jag älskar far och mor och mina röda skor
Han älskar far och mor och sina röda skor ? Do do do
Han har inga pengar och inget eget företag
Men jag bor inte nånstans ? Men jag har ju mina skor
Som jag tycker så mycket om ? Do do
Han tycker om sina skor och sin far och mor
Jag älskar far och mor och mina röda skor

E.

2008-01-21 @ 16:13:50
Postat av: Åsa

Nu menade jag egentligen låten om trollkarlen... Kan du fixa den också?

2008-01-21 @ 17:35:08
Postat av: Emil

Sure!

Trollkarlen

I Indialand bak Himalajas rand
där händer det konstiga saker ibland.
Där bodde en trollkarl, han trollade så
att åtta blev nitton och nitton blev två.

Han trollade så att ett berg kunde bli
en fettisdagsbulle med vispgrädde i,
så vattnet som rann i en flod ett tu tre
förvandlades till både kaffe och te.

Han trolleritrollade också så att
ett nötskal stack ut som en ståtlig fregatt,
så stjärnorna regnade ner som gullsand
och månen föll som en citron i hans hand.

Och Kejsar?n av Kina han sa: ?Jag slår vad,
att ingen förvandlar sig till lemonad!?
?Haha?, ropte trollkarl?n, ?se då på min kraft!?
och simsalabim blev han till ett glas saft.

Men solen sken het över risfält och älv
och trollkarl?n blev törstig ? och drack upp sig själv.
Det skedde i misshugg, som ni nog förstår,
men det har han ångrat i sjuhundra år.

Jag och min polare Ola satt en sen natt, och försökte komma på hur den gick, med enda utgångspunkt i "..och drack upp sig själv". Vi kom ett par strofer, men hittade den på nätet sedan.

Hare!!

E.

2008-01-21 @ 19:56:46
Postat av: Åsa

Ja just det. Så går den. Tack, nu behöver jag melodin också...

2008-01-22 @ 08:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback