The Trouble with Trillions

Jag fick nyligen veta att våra släktingar i USA är republikaner och typ tycker om Bush. Tänk så annorlunda man kan vara. Vilka olika bilder vi har av amerikansk politik. 

På tisdag är det dags för Super Tuesday då 24 stater håller primärval. Det ska bli spännande. Det känns som om årets presidentval är extra avgörande för världens framtid. Då tänker jag främst på klimatet. Och en del på Irak och den skiten. Och en del på att det kan bli en kvinna eller en mörkhyad som tar över efter Bush. Ve och fasa.

Allt ovanstående har jag skrivit för att åter en gång kunna citera Homer i bloggen utan att det känns taget ur luften:





Quiet honey, you don't know how big this government is. It goes all the way to the President.
- Homer Jay Simpson

Kommentarer
Postat av: weronica

ha en trevlig dag :)

Postat av: Åsa

tackdetsamma

2008-01-31 @ 13:22:45
Postat av: Emil

Visst!

Vi vet att miljö, klimat och att inte kriga är jätteviktigt, men i klonk-USA, som jag kallar starerna mellan kuststaterna, så är det största orosmolnet om en kvinna, någonstans i världen, skulle råka få bestämma över sin egen kropp. (De är emot det). Räkna inte med att det blir nåt bra av årets val (alla val kan inte gå som det i Sverige ;o) )

Stealing a car for Moe, stealing a car for Moe, lalalalalala - Insurance fraud today!!

E.

PS Har sedan i förmiddags endast 2 tentor kvar till examen. EB

2008-01-31 @ 15:22:22
Postat av: Åsa

Jo, jag räknar med att det blir nåt av årets val. Jag tror att tillräckligt många amerikaner gör det rätta. En republikan skulle väl kunna vara miljövän den med men en svart eller ett fruntimmer hade liksom varit så omvälvande. Och naturligt.

Gött med tentorna. Kämpa på!

2008-01-31 @ 16:09:37
Postat av: E L L E

sov gott:)
Titta gärna in på min blogg och skriv något sött i kommentarerna:)

2008-01-31 @ 23:43:57
URL: http://ellesapelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback