Bloggvärdigt

Jag har lagt till ett nytt ord i min vokabulär:

Blogg worthy

När mitt innebandylag get togheter kryllar det av dumma kommentarer och tankar och vi som bloggar tänker ofta "detta ska jag blogga om". It's blogg worthy helt enkelt. (Jag glömmer dock som oftast av att blogga om det.) Så där tänker nog många bloggers om allt möjligt, tyvärr lite för ofta ibland. Hur intressant är det att läsa om vad någon hade i sin
fruktsallad (öhh, olika frukter och bär kanske?) eller se tio närbilder av någons feja minst en gång om dagen? That is not blogg worthy.

Varför läsa dessa inlägg om jag inte tycker att de är läsavärda? Det gör jag inte längre.

Referens från Seinfeld.


P.S. Ja, det ska stavas med ett svenskt blogg och ett engelst worthy, det blir roligast så. D.S.


Det är synd att det är totalt meningslösa bloggar som har flest besökare. Det finns så många intellektuella bloggers där ute som borde få mer uppmärksamhet. Men det är också synd att modebloggar får så mycket kritik, det hade förmodligen inte en blogg om bilar och verktyg (som också kostar skjortan) fått. Skillnaden? Mode är ett kvinnodominerat intresse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback