laglös

Visserligen har jag funderat en hel sommar men det känns ändå som om jag hoppat ut för ett stup och vet inte riktigt var jag landar. Jag sa upp mig från innebandyn i måndags.


En utomkroppslig upplevelse måste jag säga. Det trodde jag inte i våras men jag vill inte vara back och vill tränarna inte ha mig som center eller forward så kanske jag kan få vara det i IBK Göteborg i division 2. Men just nu är jag laglös eftersom IBK inte spikar sin trupp förrän efter träningslägret. Det har inte hänt under många tillfällen i min karriär. Som sagt, man svävar omkring och kan landa var som helst.

Det är kul att vara back, men att gå tillbaka till att bli en osäker gröngöling från att ha varit säker på sin roll i laget kändes inte alls bra så här på ålderns höst. Jag är ju en av de som spelat längst i laget och kaxigt talat kan det inte finnas asmånga spelare där ute som har gjort fler division 1-matcher än jag. Jag vill kunna utnyttja den rutinen istället för att liksom börja om.

Jahapp. Så var det med det. Tio år i ettan är poff! över. 


Jag har ju hört att det finns ett liv utanför innebandyn. Fast helt och hållet vågar jag inte prova detta liv. Jag älskar ju fortfarande att jaga vit plastboll. Så jag ska försöka ta en plats i IBK Göteborgs trupp i division 2. Jag har aldrig spelat i division 2 så det blir en ny erfarenhet.



Men tills dess; oklart.

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag håller på dig Åsa! Det finns en tjusning i världen utanför innebandyn också. Tänk så mycket tid du kommer att få. Jag kommer att behöva barnvakt...

2010-08-05 @ 21:47:48
Postat av: mika

Heja dej!!! Puss!

Postat av: Åsa

Linda, jag passar din unge när som helst. Det lovar jag.



Mika, right back at ya!

2010-08-06 @ 08:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback