8.50, vilket är ett jättebra resultat... i längdhopp

Christian Olsson på Radiosporten är för jävla rolig alltså. Bara under Spanien-Schweiz hoppade det ut massvis av skojfriska grodor ur hans rabblande käft. Att samla citat var lika "lätt som att fånga grodyngel om våren", som Olsson sa igår. Jag älskar exempelvis när kommentatorerna spekulerar i vad spelarna tänker och säger.



Torres går bredvid Grichting och tittar på honom och tänker "Vem är det där? Grichting, han har jag aldrig hört talas om, han är så himla bra".


Torres är sur på sig själv bland alla fräknar vid näsa och öron i sitt ansikte.


Ut till den frisyrgeléfyllde Xavi.


Olsson: En grönsiska hade kunnat skjuta lika hårt. 
Edström: Ja, ungefär.
Olsson: Fast inte träffat mål, antagligen.
Edström: Han hade skjutit över.
Olsson: Upp mot nästet i elljusstolpen.


Schweizarna har respekt för Jesús Navas, inte bara för förnamnet utan också för att han är duktig.


Olsson:Där kommer inlägget mot närmsta schweiziska ben.
Edström: Fantasilöst.
Olsson: Det är som en marknadsplats i öknen - det händer inget.



Målvakten ligger som ett stiliserat hopplöshetstecken.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Gilla!

2010-06-18 @ 17:11:31
Postat av: Eva

Jag tror bestämt att jag ska gå över till Radiosporten istället för TV, även om jag antar att de plågsamma tutorna hörs lika mycket där... Men de verkar ha roligare :)

2010-06-18 @ 17:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback