Anna, Hanna och Johanna

Jag läser alltid om böcker jag gillar. Om och om igen. Nu lyssnar jag på Anna, Hanna och Johanna för jag vet inte vad:e gången och den är lika bra fortfarande. Så full av visdom och sanningar om det hårda livet.

Jag har en vän som skulle behöva ta åt sig av de här orden för hon är så mycket härligare än att snöa in sig hos ett tjockhuvud:

- Jag är en mans kvinna.
- Synd att han är många kvinnors man.





Och det här bör jag ta åt mig av när jag tänker att jag borde besökt min farmor oftare eller andra tillfällen då samvetet öser skuld:

- Det går inte att leva utan att känna skuld.


Å, läs boken. Den är så bra.

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha stackars dig som får tänka på mig vare sig du vill eller inte då ;) Men kul att du hamnat på min blogg och jag på din, helt ovetande om varandras "läsarexistens" :) fint!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback