maud gonne

Spellista 30 minuter terränglöpning:

Filmmusiken till The Piano
Man in the mirror
Milrök
Yeat's Grave
Klinga mina klockor
Brudmarsch från Delsbo


Om man har väldigt tråkigt när man springer, som jag har, då har jag ett väldigt bra tips: Fundera över hur du skulle arra låten som just nu surrar i lurarna i melodifestivalen. Vad skulle man ha på sig och vilka skulle man ha på scen? Jag har aldrig dansare eller kortkort kjol som de flesta tjejerna i festivalen har. Men sedan lyssnar jag ju på bra musik som har något att förmedla och då behövs inga anspelningar på sex för att vinna röster.

Mina favoriter, som skulle bli jävligt bra i melodifestivalen: Viva la Vida och La camisa negra.

När Klinga mina klockor kom igår så fick jag springa ett litet extra varv för den var så bra. Då virvlade sannerligen min lycka i ett vattendrag. Bättre än så kan jag inte uttrycka hur viktig musiken är för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback