Ni vet väl att man ska klicka på de ord som är understrukna i texten?

Ikväll har jag varit på ett ortsutvecklingsmöte i Surte för Alekuriren. Ett ortsutvecklingsmöte är ett tillfälle för invånarna i de olika kommundelarna i Ale kommun att träffa politiker och andra för att tala om orten, klaga och ställa frågor. Surte är en ort i södra Ale alltså. Jag kommer ursprungligen från Älvängen som är en ort i norra Ale.

HUR SOM HELST.

När jag satt där och lyssnade på diskussioner om nedskräpning i naturen, lekplatser, inbrott och polisbiljakter genom samhället var det en herre som tog upp en fråga som han läst om i Alekuriren.
- Jag i Kuriren läste för ett tag sedan att det skulle rustas upp längs motionsslingan. Vad har hänt med det?

Då vaknade jag till för det var nämligen jag som skrev den där notisen för två år sedan.

Det var första gången jag hört att någon, som inte är mamma, läst en artikel jag skrivit och tagit till sig innehållet. Alltså, det gör ju givetvis folk hela tiden men fan vad kul det var att höra att folk verkligen läser det jag skrivit.

You go, Åsa! tänkte jag och kladdade min nya namnteckning över en sida i anteckningsblocket.

(Jag ska byta efternamn i sommar när jag gifter mig. Klicka för att läsa var.)

(Byta namn till min mormors gamla släktnamn alltså, inte till min blivande mans namn, det hade jag aldrig gjort av, håll i dig, FEMINISTISKA skäl.)

(Hehe, fan vad gött det är att strö feminism omkring sig, särskilt om folk som kanske läser stör sig på feminism.) 

Kommentarer
Postat av: Josse

Jag blev väldigt nyfiken på vad det är för namn du ska ta, eller det kanske är en hemlis?

Ses imån!

2007-04-12 @ 22:14:48
Postat av: Åsa

Nej det är inte hemligt. Wall. Åsa Wall. Mycket svårt att hitta en bra namnteckning.

2007-04-13 @ 13:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback