Män i grupp

Det är konstigt det där att idrotten accepterar flator men inte bögar. Ursäkta uttrycket men det kryllar av homosexuella tjejer i tex innebandyvärlden och det är väl ingen som funderar över det eller tar avstånd från det. Men så fort det handlar om män och känsliga ämnen så blir det genast så otroligt komplicerat. Det skojas och pratas om att kvinnor är svåra och invecklade och nyckfulla. Men nog är det likadant med män? Bara att de kör en hårdade stil och "hatar bögar".

Om manliga idrottsmän ska kunna komma ut behövs en förändring i grabbigheten hos män i grupp. De flesta män är inte homofober på egen hand men tillsammans med andra sprids någon slags skräck för att manligheten ska naggas i kanten. Sedan är den stora frågan  varför många män blir så otroligt äcklade av homosexualitet? Det kan jag inte förstå över huvud taget - att bli äcklad av kärlek?

Jag drar inte alla män över en kam utan försöker analysera varför bögar inte vågar idrotta under sann identitet. Grabbgängen måste släppa sina kylskåp, öppna dörren och släppa ut fikusarna inom sig.


Kommentarer
Postat av: Sassy

Bra skrivet! De där stereotyperna om bögar och flator är så gamla och tråkiga att jag kräks. Typ "flator är ju ok för det är ju bara sexigt att se dem hålla på och de gör det för min skull, men bögar, fy fan! de kan ju hoppa på mig!"

Postat av: Åsa

Ja, precis så hör man från män ibland. Jag kräks också.

2007-08-07 @ 08:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback