Floorball news

112590-1612

Klipp klipp. Klipp klipp. Så ekade det mellan hyreshusen när jag sprang runt Björkekärr i mina nya dojor idag. Äntligen ska jag kunna springa runt och slippa få ont i knäna och hälsenorna och höfterna och tårna för att jag har dåliga skor. Jag svävade fram i dessa.

Mina förra skor var ungefär lika dåliga som många innebandyklubbar är på att uppdatera vad som händer med lagen. Jag vill höra om alla nyförvärv och nya tränare och försäsongen och när första träningsmatchen går av stapeln.

I vår serie, söderettan, kan
Surte ta sig in bland topplagen. Trots förlusten av Anna Johansson (Pixbo) har laget stor utvecklingspotential. Färjestaden hade varit kul om de hängde kvar tack vare publikstödet hemma på Öland. Halmstad är tillbaka efter degraderingen från eliten till division tre division två (sorry) för några år sedan. Undrar om de vill upp igen eller är nöjda med spel i ettan? Älvstranden satsar väl som vanligt på herrarna, jösses vad jag var trött på det när jag spelade där. Den nya tränaren verkar dock stabil, något som  behövs i laget.

Vår ärkefiande Södra Dal har uppdaterat sin hemsida med nyförvären. Bra! Lina Jensen är ett drömförvärv för alla division ett-lag. Ingelstad kommer bli ett mittenlag igen. Likaså Warberg som alltid är farliga men aldrig når ända fram. Malmö är svåsiade och så också Olofström som ska ha en applåd för de fina bilderna från fysträningen på deras hemsida.

Farligast blir givetvis IBF Göteborg som med nytt namn och nya färger kommer vara ett topplag i år igen. Större delen av stommen i laget är kvar och nyförvärven är hetare än någonsin.

Det kommer bli en rolig säsong.

Kommentarer
Postat av: Sara

En liten liten rättelse bara från en insatt ;) Halmstad har aldrig spelat i div 3, det finns för få lag i halland, så division 2 är den lägsta divisionen. Kul inlägg! Ska öka på lite med mina boktips, men måste bara säga att det alltid är lika kul att läsa din blogg! Jag har en helt ny önskelista på böcker jag vill köpa/läsa tack vare dig och din utmärkta smak!

Postat av: Åsa

Rättat. Kul att nån uppskattar bokinlägg.

2007-07-09 @ 19:59:04
Postat av: Sara igen

haha, kul att du rättade!

2007-07-10 @ 00:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback