Ner till minsta detalj

GB stöttar de gamla könsrollerna i vår. Med den nya glassen Girlie förutsätter man att det som förknippas med flickor är rosa, glitter, hallon, sött, mjukt och fint. Glitter inne i pinnen! Jippi!

Glassen är säkert god. MEN.

Ja, ni fattar grejen, det gäller att tänka på att bryta de där rollerna ner till en sådan liten detalj som ett glassnamn. Kalla den Starlie istället. Det är ju en stjärna, ingen tjej.

Jag lekte också med bilar när jag var liten. Jag byggde för fan ett parkeringshus i sandlådan.

Om och när jag får en son ska jag proppa i honom den här glassen. Han ska ha en rosa kjol och en glittrig tiara på huvudet.

112590-1190

Kommentarer
Postat av: Jasse

Ey mannen, snacka inte skit om GB, det e mitt liv!
Nä skämt åsido, håller med lite faktiskt. E docj inte inne så mycket på det här med "feministsnack" men har fått en liten knepig känsla ibland när jag ringer kunder och berättar om den nya glassen och säger "-Ja, då har det kommit 2 nya barnglassar också, den ena är mer för tjejer och heter Girlie och den andra heter Simpsons." För det första så nämner jag bara könet för den första glassen och inte den andra, för det andra känns det konstigt att säga att Girlie är en glass för tjejer. E du med mig Böne? A, jag förstår din tanke i bloggen. Nu har jag iaf slutat säga så för jag tyckte inte det kändes rätt, så nu säger jag bara 2 nya barnglassa. hahaha..mmm.

2007-03-21 @ 23:34:15
Postat av: Åsa

Haha, förlåt, jag tänkte att jag kanske förnärmade dig med det där inlägget... Det finns ju ingen anledning alls att säga att det är en glass för tjejer, det gör ju dessutom att killar typ inte får äta den. Man behöver inte "feministsnacka" hela tiden, men det kan vara bra att tänka till ibland.

2007-03-22 @ 09:46:13
Postat av: Stefan Mattsson

Hej Åsa!
Roligt att läsa att GB´s glassar får utrymme på din blogg. Som Verkställande Direktör för GB Grossisten Göteborg AB hoppas jag att din blogg har många besökare eftersom uppmärksamhet skapar nyfikenhet.
Jag minns för två år sedan när Nogger Black fick gratisreklam värd miljontals kronor och sedemera sålde som smör!
Jag önskar att ni får en trevlig och positiv hemresa från Mora!
Stefan Mattsson
Tidigare Ass tränare för RBK Herr

2007-03-23 @ 00:08:30
Postat av: saom

Starlie. Vilket schyst namn. Bra förslag!

Postat av: Åsa

Haha, tack, det är iaf ett bättre namn...

2007-03-26 @ 15:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback