E tu Brutu

112590-1845


Usch, nu har jag fallit för en trend igen och rotat fram en rutig skjorta ur källarhålan. Och dessutom är jag på jakt efter en flanellskjorta. Hugaligen, det trodde man inte får ett år sedan. Ja se, grupptryck.


Jag såg ett program på tv 8 igår. Efterkrigstiden i stillbilder. En kavalkad av fantastiska foton från olika konflikter efter andra världskriget. 11 spetember 2001, forna Jugoslavien, Irak, Östeuropa. I skuggan av dessa foton kändes det inte lika angeläget när jag zappade över till Top Model och det talades om att vara snygg på bild. Närvaro i blicken, ögonkontakt och allt det där som Tyra och grabbarna alltid snackar om.

Det är liksom en helt annan uttrycksfullhet i ögonen hos en man som har en gäverspipa riktad mot huvudet.

Hos
Magnum Photos kan man gotta sig i andras olycka, levande och döda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback