Sovjetpropaganda

112590-1862112590-1861

Det är derby ikväll och trots att jag är klädd i blått och vitt hejar jag på Gais, öisare som jag är.


Dagens bok fråb Expressen och GT:s klassiker-drive är Steinbecks Möss och människor. Den ska jag nog köpa på mig, har inte den.

En annan bok som jag vill ha men som jag nog ska önska mig i juleklapp, eftersom jag tydligen hellre lägger 200 spänn på en H&M-topp än en bok, är en ny fotobok med sovjetisk propaganda.
Propaganda av Torsten Nyström och Mark Holborn innehåller bilder som säger en hel del om Sovjet samtidigt som texterna till bilderna ska vara bra och uppmärksamma hur vanliga människors lidande aldrig visades upp.

Kommentarer
Postat av: Helena

Snyggt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback