reasons to love folkdans






Jag måste erkänna att jag har blivit lite förälskad i Victoria och Danne den senaste tiden. Men det känns som om jag har fallit för ett välplanerat pr-trick. Vad gulliga de var igår på konserten. Vickan har varit så strålande den senaste tiden. Eller när kungen och drottningen grät i slutet. Då smekte en tår min kind också. Å, så Roxette på det. Ikväll tror jag att ABBA återförenas. Detta bröllop har fått mig att känna mig väldigt vanligt svensk och vad hände med min tveksamhet mot monarkin?

Imorse föll en annan varm tår när en kvinna som var med i Ring så spelar vi berättade att hon och gubben firade 51-årig bröllopsdag idag. Fortfarande varma och goa mot varandra.

Likaså i förra veckan då det var 38 år sedan min mor och far gifte sig. 10 juni 1972. Men värst var det några dagar innan då detta mail kom från morsan:



I dag (i kväll) är det 41 år sedan som jag var på den bästa dansen som någonsin förekommit på den lilla utedansbanan i Loktorp, i skogen, vid den lilla sjön, bland myggor och knott, i Lilla Edets kommun! Då fanns det bara en kavaljer som var intressant och som dansade som en... ja gud skulle jag vilja säga. Den hambon vi avverkade den kvällen den skulle jag vilja uppleva igen. Det var den kvällen som var den bästa då när Erland skjutsade mig hem fram mot midnatt. Skulle egentligen hjälpt till med att städa undan och stänga men jag fick lov att lämna mitt uppdrag.
Det var CUF som anordnade dansen, man gjorde så på den "gamla goda tiden". Ja, det var en sommar att minnas ska jag säga!

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback