Ge mig pengar

P4 Extra rapporterar idag om hur olika kommunernas ekonomiska stöd är. Barnfamiljer får i några kommuner några tusen extra vid jul till julklappar och julmat medan andra inte får något extra alls.  Allt det där man inte har råd med när man går på socialbidrag blir extra påtagligt vid jul och jag kan inte tycka annat än att man ska få lite extra. Oavsett om det ingår i budgeten eller står i lagen eller inte. Det handlar inte om kommunallagen utan om medmänsklighet. Nu menar inte jag att lycka ligger i många julklappar men livet underlättas något om man har råd att överleva. Tänk på barnen men också föräldrarnas fruktansvärda vånda över att inte kunna glädja sina barn.


Fy vad jag ogillar socialarbetare som stirrar på budgeten. Är de rädda att chefen ska komma och vara missnöjd för att de delat ut för mycket pengar? Jag, som varit arbetslös och tvingats till soc, har aldrig träffat en socionom som jag kände brydde sig om mig. Kanske har jag bättre tur i januari då jag ska dit igen och vara arbetslös, jag har ju bytt bort Problemhisingen...

Kommentarer
Postat av: sanna

Hej!
synd att du aldrig har träffat en bra socialarbetare. jag jobbar själv som det och många av oss vill inget hellre än att hjälpa andra människor. vi förbannar också många gånger över fyrkantiga lagar och chefer. Hoppas du får bättre lycka nästa gång!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback