På istiden kunde piraterna inte segla

Vi hyrde två filmer igår; Pirates of the caribbean 2 och Ice Age 2.

Piratfilmen var inte alls min typ av film. Förutsägbar och billig. Då menar jag inte att de hållt nere produktionskostnaderna utan syftar på de lätta knepen med mycket slagsmålscener, en kärlekshistoria och komiken. Johnny Depp är den enda som till viss del lyckas med sin rollfigur när han är sådär flummig. Orlando Bloom har inte varit bra sedan Sagan om ringen och Kiera Knightley spyr jag på. I samtliga hennes ansiktsuttryck ingår att pluta med munnen.

Ice Age 2 var kul däremot. Många av de där animerade filmerna som kommit de senare åren är mer mogna och manar till fler eftertankar än vanliga filmer som kommit. Madagascar, Ice Age, Shrek. Vissa delar i filmerna är givetvis barnanpassade men många andra delar har en satirisk humor som jag uppskattar.

I Ice Age 2 var pungråttorna helt klart bäst.

112590-654

Nu ska vi åka till mamma.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Älskar Ice Age. speciellt scenen när pungråttan flyger och sjunger "I believe I can fly" rätt in i trädet. Skrattade så jag grät!

Postat av: Åsa

Haha, ja, det var riktigt kul.

2006-12-04 @ 10:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback