Bu för företagspampar

Såg på ett inslag på Rapport om att Götheborg började sin hemresa från Kina idag. Jag må vara från Göteborg men jag är så trött på den där båten och hysterin kring den. Det är ett bra historiskt projekt men effekterna av samarbetet med Kina och de påstådda bättre företagsanknytningarna kommer inte beröra mig eller någon annan liten människa här i Götet. Det är för diffust för att jag ska tro på banden mellan Sverige och Kina.

Att kungafamiljen alltid ska vara med och inviga och döpa och greja gör inte det hela bättre. Jag är så trött på monarkin. Herr och fru Reinfeldt är minst lika tjusiga och bra företrädare för landet. (Märk här att en vänsterpartist som röstade på Fi gillar Fredrik och Filippa.)

Nej, jag tycker det liknar ett gött projekt för företagspampar och politiker som Göran Johansson. Åka till Shanghai och tjöta lite med kinesiska företag och få lite gratisresor.

Och nu saknas 15 till 20 miljoner för att allt ska gå i hamn, så att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback