Den stora blomsterdöden

112590-248


Min orkidé har sett lite hängig ut det senaste. Så här ska den tydligen se ut. Upprätt och full av... liv.

112590-247


Så idag, jag gick omkring hemma, minding my own business, när jag hör ett dån som skakar fönsterrutorna. Jag springer fram till fönstret där orkidén står/hänger. Mina farhågor besannades.

Den första blomman har fallit.



Kippande efter luft/vatten låg hon på golvet och bad mig avsluta hennes korta vackra liv.



Hur lyckas man få en orkidé att överleva?




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du får dom att överleva

Postat av: Rooni

mina var också sådär lite i "koma" haha.
men om blandar lite socker i ljummet vatten och vattnar dom med blir dom iaf lite bättre.
:)

2006-10-18 @ 17:09:43
URL: http://rooni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback