Imorgon är det dags för supermatchen maximus

Jaha ja, då var det seriefinal imorgon igen då. Det har jag spelat några stycken, typ minst en gång de senaste sju säsongerna. Med Älvstranden och med RBK. Ibland har laget vunnit och ibland har jag förlorat.

Ett år åkte jag ur elitserien med Östra från Jönköping. Jag vände hem till Götet igen innan säsongen var slut för att vinna ettan med Älvstranden istället. De hade lett serien hela säsongen, behövde bara något poäng i de två sista matcherna. Jag gick rakt in i laget och känner mig fortfarande som syndabocken. Vi förlorade de två matcherna och Engleholm vann serien istället. 

Att vinna seriefinalen innebär inte alltid att man vinner serien och går till eliten.  Med Älvstranden förlorade vi i kvalet till elitserien med minsta möjliga marginal. Jag vet inte ens vad det var som hände förra året efter århundradets seriefinal borta mot Södra Dal. Vi vann matchen men förlorade serien på att vi gjort ett mål för lite.

Så, imorgon då. Halv sex. 17.30. Dalby. Mamma ska åka med. Syrran ska dit. Till och med min bästa polare Emma kanske dyker upp. Jättekul och löjligt laddat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback