Sex makes the world go round...



... eftersom det blir fler människor och för att sex säljer och pengar är ju det som får världen att snurra några extra varv. Sexscener är inte helt ovanliga i svensk litteratur och, om jag ska vara helt ärlig, känns de ofta överflödiga. Hans lem dit och hennes välvda behag dit.

Christine Falkenlands Själens begär handlar i stort sett enbart om, som titleln avslöjar, begär. Men boken går lite djupare och beskriver huvudpersonens begär som något komplicerat psykologiskt. Det blir något litet intressantare så.

Det är en lättläst bok som jag plöjde igenom på rasterna på jobbet igår. En och en halv timma. Plus de tjogo minuter jag gömde mig på toaletten och läste ut den.


Christine Falkenland
Själens begär

112590-1567

Kommentarer
Postat av: frida

du myglar väl inte me rasterna på jobbet?

2007-06-26 @ 22:22:43
Postat av: Åsa

Du menar att jag börjar min lunch 10.58 istället för 11.00? Jo, jag myglar

2007-06-27 @ 17:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback