Utläst

Händelser vid vatten
Kerstin Ekman


Vill man läsa en förfinad deckare under semestern ska man läsa Händelser vid vatten. Helt annorlunda från de andra svenska deckarromanerna som poppat upp de senare åren. Jag för min del är ganska trött på de svenska historierna där intrigen följer samma mönster och polisen alltid har privata problem som denne aldrig kan ta tag i för att det jobbas så mycket.


Nu väntar jag otåligt på mitt nya körkort så jag kan legitimera mig och hämta ut mina böcker från Adlibris. Gårdagens ö av Umberto Eco ska jag sluka först. Under tiden ska jag läsa Rand av Jan Kjaerstad igen. Så bra, så knäpp.


Kommentarer
Postat av: Maria

var bara tvungen att hålla med om att Händelser vid vatten är en väldigt bra bok!

Postat av: Åsa

Bra smak!

2007-06-19 @ 21:00:19
Postat av: Mia

Jag har också läst Händelser vid vatten, men jag hade lite problem med den. Vet inte varför!

2007-06-19 @ 21:59:05
URL: http://mite.blogg.se
Postat av: Åsa

Det var konstigt för den är ju lättläst dessutom. Men så är det man gillar inte alla böcker även om många andra gör det.

2007-06-20 @ 06:17:14
Postat av: Besserwisser

Kul att du gillade den! Är härligt suggestiv på något sätt. Jag har dock inte läst så mycket annat av Ekman ännu.

2007-06-20 @ 09:19:44
Postat av: Åsa

Gör det! Hon är en riktig mästarinna på språk.

2007-06-20 @ 11:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback