Så ja... lugna sig nu.

Jag fick en anonym kommentar om att det var dumt att orka bry sig om småsaker som en glass när folk dör ute i världen. Kommentaren tog jag bort eftersom anonyma kommentarer icke välkomnas. Kan man inte stå för det man säger ska man inte uttala sig. Ni som sett de elaka inläggen hos kända modebloggare vet vad jag talar om.

Jag skulle vilja säga så här: som tur är orkar jag bry mig om ganska mycket och många onda saker i världen. På det sätt jag kan som enskild individ. Via Amnesty, Naturskyddsföreningen, Djurens rätt. Via att välja bort kvällspressen, gärna uppmärksamma dumma journalister här i bloggen eller att tex inte hylla pinsmala kändisar.

Bloggen är ett forum där man får säga sitt, synd att inte hela personligheten syns, för det kan leda till att de som läser drar förhastade slutsatser.

Jag tycker att det är oerhört viktigt att försöka bryta de klassiska könsrollerna. Det är ett sätt att försöka förändra ett samhälle som blivit hårt och ytligt. Det kan vara en liten del i att försöka förändra hela världen.

Tänk om min framtida dotter inte får lära sig att vara tyst och söt i skolan utan att ta för sig och bli en ledare. Hon kanske växer upp och blir, jag vet inte, världsbankschef. Och utnyttjar sitt uppdrag till att stoppa svälten i Afrika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback