Work your magic

112590-1413


Inte helt oväntat glosade vi på Eurovision igår. Jag somnade under Estlands bidrag men vad jag förstod så var det inte så mycket kvar att hänga i granen då. Mitt helhetsintryck av kvällen samlar sig i en fråga: Varför måste flickorna skrika så när de sjunger? Simplify, man.

Bäst var den lesbiska kampsången.

En bra låt med en bra röst
kräver ingen dans eller bara bröst


Inte heller helt ovanligt att jag tycker så. Men deras låt är bra och deras upprtädande var coolt och starkt. Hade jag orkat kyfta på min lata röv och letat upp telefonen hade jag röstat på Serbien.

Mitt vitryska hjärta tog time out när
Sparven från Minsk svängde runt på scen. Obehagligt lik Barbies kille Ken. Tänk att nåt så überstylat kan kravla fram ur den grå betongen i Minsk.

Det är nåt speciellt med grabbar med elgitarr. Jag minns under mina kent-år hur jag drogs till gitarristen Sami Sirviö trots att han inte alls är speciellt särskilt snygg. Men when he did his thing with the guitar - oh my.  Därför gillade jag Islands bidrag lite extra, de kunde svänga guran så att säga.

Kolla in Serbien och Vitryssland här. Kolla gärna Albanien också, en skitjobbig video, hans engelska är fruktansvärd och låten är utdragen och seg- men igår gillade jag låten. I don't know why. Kanske är det mustaschen?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Serbien var helt klart bäst. Vitryssland andra plats! Ska absolut rösta på Serbien imorgon! Har varit besatt av låten i veckor :-P

Postat av: Åsa

Ja Serbien var i en klass för sig tycker jag.

2007-05-11 @ 12:08:29
Postat av: Josse

Jag hejar på Tyskland imån! Har du hört den?

2007-05-11 @ 13:08:49
Postat av: Åsa

Ja, jag har hört den. Den är inte skitbra, men trevlig titel.

2007-05-11 @ 16:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback