Betraktelser

Jag har jobbat på ett kontor som ligger mitt inne i stan i några veckor och har haft jättehärliga luncher på Kungstorget. Idag satt jag utanför 14 kvadrat och åt goda kycklingspett med en jordnötsås som var full av mumsiga jordnötsbitar. Jag betraktade ruljansen i grönsaksstånden på torget, blev otroligt sugen på hallon och såg den största fiskmås jag någonsin sett.

Om man tar lunch lite tidigare än den värsta ruschen kring tolv så är det lugnt och skönt på 14 kvadrat och idag tog personalen en kort rast samtidigt som jag åt. Den lille asisaten som jämt slavar svettigt vid pannorna kom ut med två tjocka brödskivor med ost på. Han måste vara hur trött som helst på thaimat.  

Sedan tog jag en promenad i Kungsparken och lade märke till hur det slitits upp stigar in i flera av buskagen. Nog har jag också slitit upp dessa stigar då jag vid flera tillfällen kissat i buskarna under rusiga utekvällar.

Nu ska jag ta ytteligare lite paus och sätta mig på taket där man har utsikt över centrala Göteborg, spana mot Ullevi och tänka på Bruce.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback