ajämbäkk

Så. Nu ska jag börja blogga igen. (Håller för applåder...)

Och vi börjar såklart med favoritämnet floorball i ett något sammanfattande inlägg.

Tre veckor in i min division 2-karriär och det känns fortfarande helt rätt. Förutom våra crappy träningstider. Träningen på onsdag är inställd och jag är glad!? Why? Jo, vi tränar till fucking 22.30. Och jag som vill bädda ner mig i sängen vid 21.00 på vardagar. Suck och ve.

Vi hade någonslags hemmaträningsläger i helgen med jordens svettigaste fys igår. Jag kände mig bakfull när jag kom hem. Trött, tom och illamående.

En sak jag måste vänja mig vid i division 2 är att ha Göteborgs innebandyförbund som närmsta chef istället för SIBF. Detta förbund som är mästare på särskrivningar och kilar stadigt med Pixbo. Ja, nu drog jag opp de där gamla konflikterna igen. Sorry, men sant. 

Men mitt enda riktiga problem med innebandyn just nu är att alla matchtider har inte kommit ännu. Man förväntar sig att serien drar igång om cirkus en månad men exakt när vet vi inte ännu. Good to know you would think.

Ikväll är det träning i Svingeln och jag vill med denna come back i stans mesta hall återge en coverlåt som jag
publicerade i Snurrfintens begynnelse för några år sedan (melodi Imorgon är en annan dag): 


Imorgon är jag i en annan hall

Det finns en sporthall som jag går till ibland
den heter Svingeln och den gör vad den kan
för att få mig att svettas mer och mera
så jag stannar hela kvällen
för det är det bästa av ställen

Kom, så länge hjärtat slår
Kom, så länge innebandy är ball
Svingeln är min bästa hall
Kom, så länge lysröret ler
Kom, så länge pusten ger och tar
så fort som jag springer,
Svingeln är min bästa hall

Där finns ett gym och ett skabbigt café
och en ojämn sarg som brukar va med
när jag spelar och längtar efter mera
så jag stannar hela kvällen
för det är det bästa av ställen

Ref.

Träningstiden är som ett timgals i min hand
där sekunder och minuter blir till år
jag vill bara göra mål

Ref. tills man tröttnar.  


Fan vad dåligt. Jag ska skriva en ny version.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback