brottsoffer

När jag kom ut till Toyotan imorse var det nån djävul som försökt sno den. Jag vet inte hur man gör när man stjäl bilar men tydligen hackar man jättemycket på tändningslåset med typ en skruvmejsel. FAN! Bilen stod kvar iallafall och inga rutor var krossade. Mina parkeringsmynt, runt 10 spänn och 39-kronorssolglasögonen var borta. Däremot hade de inte tagit mina ut-i-fall-att-knästrumpor i nylon eller de gamla innebandydojjorna. De såg väl inte affektionsvärdet i dem.

Sedan hade de varit på vår tredje bil som vi inte hunnit/orkat sälja ännu. Så där kan man inte låsa upp på förarsidan just nu. Ni som känner mig väl vet att alla mina bilar har haft detta problem. Jag har i flera år vant mig vid att öppna på passagerarsidan och klättra över till förarsätet. Alla bilar har haft lås som blivit förstörda av inbrottsförsök. Toyotan hade vi ju fixat för bara några månader sedan. Och nu är 67 procent av våra bilar handikappade igen. FAN!

Ska jag se något positivt i det hela så har spolarvätskan varit slut i Toyotan några veckor men inte vår tredje bil. Så imorse kunde jag ju se vart jag körde iallafall. Det var en upplevelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback